PeAr
http://www.kosmo.com.my/kosmo/pix/2008/0131/Kosmo/Hiburan/hi_02.1.jpg

HAMPIR empat tahun selepas album terakhir, Rebirth Into Reality, kumpulan hip hop jenama Too Phat semakin sunyi di arena muzik tanah air.

Rakan duonya, Malique sekejap menghilang, sekejap timbul dan tahun lepas, Malique muncul dengan album solo pertama berjudul OK. Apa sudah jadi dengan Too Phat?.Selepas dua tahun projek album solonya digerakkan, Joe Flizzow turut mengikuti jejak Malique dan kini memulakan perjuangan baru atas nafas The President, album solo pertamanya yang mula dipasarkan oleh Warner Music Malaysia pada 31 Disember 2008.

Namun bagi pendapat aku, kedua dua mereka perlu disatukan kembali. Masing masing mempunyai keunikkan vokal yang tersendiri. Malique lebih sesuai menyanyikan lagu Hip Hop melayu, manakala Joe pula lebih sesuai dengan lagu-lagu Hip Hop barat.

Hmm apabila rebirth into reality muncul, aku berpendapat ini comeback terbaik untuk Malique setelah hilang beberapa tahun. Namun comeback Malique tidak menjadi..

Kadang kadang aku berfikir adakah jalan cerita mereka ini sama dengan TUPAC dan NOTORIOUS BIG? wow..jauh sungguh aku berfikir...tapi hakikatnya mungkin plotnya ada yang sama..bermula rapping bersama dan berpisah bersama..

Hmm bagi mereka yang masih belum mendengar lagu Isabella nie..dengarkanlah...hmm tapi aku rasa cam sesuai MALIQUE menyanyikan lagu ini...Kisah cintanya di INDONESIA.

Label: |
0 Responses

Catat Ulasan

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign